V Kan ik op andere dagen van de week een afspraak maken dan alleen op maandag?
A Doordat we geen eigen ruimte voor uitgifte hebben en IngeDinge ons haar winkel beschikbaar stelt hiervoor, is het alleen mogelijk om op maandag een afspraak te maken om kleding uit te komen zoeken.

V Wat wordt er van mij als cliënt verwacht op maandag?
A Als u op de afspraak komt dient u altijd uw Identiteitspapieren(*) bij te hebben. Ook voor perso(o)n(en) voor wie u kleding komt uitzoeken en mee wilt nemen en die niet aanwezig kunnen zijn i.v.m. bijvoorbeeld school of werk. Ook dient u een volledig ingevuld en getekende verwijsbrief mee te nemen. Daarnaast respect voor onze vrijwilligers en algemeen beschaafd gedrag.  (*)mag geen kopie zijn.

V Hoe kan ik een afspraak maken bij de Bossche kledingbank?
A via onze website kledingbankdenbosch.nl/aanmelden/ kunt u na registratie in onze online agenda een afspraak inplannen.

V Hoe kan ik een afspraak maken bij de Bossche speelgoedbank?
A Op dit moment kunt u alleen via het volgende email adres  speelgoedbankdenbosch@gmail.com een afspraak maken. In de toekomst gaan ook zij overstappen op een online agenda zoals de kledingbank die nu heeft.

V Ik heb geen computer of ben niet handig met de computer om een afspraak te maken. Kan ik telefonisch of per email een afspraak maken?
A
Nee het is niet mogelijk om telefonisch of per email een afspraak te maken. Vraag familie of vrienden u te helpen bij het maken van een afspraak. Is dit niet mogelijk verwijzen we u terug naar de organisatie die uw verwijsbrief heeft uitgeschreven.

V Ik heb een account aangemaakt, maar als ik wil inloggen wordt er aangegeven dat mijn email niet bekend is?
A Na het aanmaken van een account krijgt u een bevestigingsmail, met een link voor het activeren van uw account. Zonder activatie van uw account kunt u niet inloggen of afspraak maken via onze online agenda.

V Ik heb een account aangemaakt, maar krijg geen bevestigingsmail voor het activeren van het account?
A De spamfilters van Google, Microsoft Outlook/Hotmail en ander online e-mailproviders willen mails van bedrijven en organisaties die veel mail versturen vaak als spam betitelen. Kijk eens in uw spam folder of u de email daar terug vindt. Is dit niet het geval We adviseren u daarom een email te sturen naar info@kledingbankdenbosch.nl  In deze mail dient u de volledig naam en email adres te vermelden die u gebruikt heeft om het account aan te maken.

V Als ik probeer in te loggen in mijn account, krijg ik de melding “Invalide Email Adres” or “Password incorrect”. Dit terwijl ik de juiste gegevens gebruik om in te logen?
A
Ons systeem is karakter en spatie gevoelig, voer uw gegevens nogmaals in en let daarbij op de karakter en spatie tijden het intypen ervan.

V Ik kan niet inloggen via mijn  computer/browser
A Als u problemen heeft om in te loggen via uw computer of de gebruikte browser adviseren we u een ander browser te gebruiken bv Explorer, Edge, Firefox of  Chrome. Zet ook AD blockers uit die kunnen bepaalde zaken blokkeren zodat u foutmeldingen of niets ziet. Mocht u daarna nog steeds problemen hebben probeer dan eens op een ander computer van familie vrienden of uw buren om de afspraak te maken

V Ik probeer via de online agenda een afspraak te maken maar kom niet verder dan het aantal personen, die ik ook niet kan passen of kan overslaan en verder gaan
A Het kan zijn dat er een storing is op de website, wij verzoeken het op een later tijdstip nogmaals te proberen. Mocht de storing aanhouden kunt u er melding van  maken via info@kledingabnkdenbosch.nl

V Hoe maak ik een afspraak via de online agenda
A Om je afspraak te maken volgt u de onderstaande instructies.

  • Via https://www.kledingbankdenbosch.nl kun je aan de rechterzijde inloggen via inloggen Cliënt.
  • Nu kun je via het cliënt menu bij Nieuwe Afspraak een afspraak maken.
  • U ontvangt een voorlopige bevestiging van uw afspraak.
  • En binnen 2 weken ontvangt u een bericht waarin de afspraak wordt bevestigd.

V Ik heb een afspraak gemaakt maar er is iets tussen gekomen hoe annuleer/cancel ik mijn afspraak
A Om je afspraak te annuleren/cancelen volgt u de onderstaande instructies. Let op! als je je huidige afspraak annuleert en een nieuwe afspraak maakt kan het zijn dat langer moet wachten bij het maken van een andere afspraak.

  • Via https://www.kledingbankdenbosch.nl kun je aan de rechterzijde inloggen via inloggen Cliënt.
  • Nu kun je via het cliënt menu bij  Uw Afspraak de gemaakte afspraak te bekijken.
  • Achter de afspraak die u gemaakt heeft staat een oranje knop met CANCEL.
  • Nu zal bij nieuwe controle in uw Uw Afspraak de afspraak met Cancelled vermeld staan.

V Ik heb een afspraak ingepland via de online agenda maar deze is geweigerd?
A
Omdat tussen je voorgaande en huidige afspraken minimaal 6 maanden dient te zitten, kan je huidige gemaakte afspraak geweigerd zijn.

V Ik had een afspraak maar ben geweigerd toen ik op de afspraak kwam?
A Het kan zijn:

  • Omdat u geen verwijsbrief bij had
  • U niet een volledig ingevuld en getekende verwijsbrief bij heeft
  • Omdat u één of meerder identiteitsbewijzen niet bij had.
  • Omdat u met meerdere personen bent gekomen maar dit niet heeft ingevuld tijden het maken van een afspraak in onze online agenda. Waardoor er niet voldoende vrijwilligers zijn om u te helpen omdat de maximale capaciteit van dat moment overschrijd

V Waarom wordt er als ik telefonisch contact op wil nemen met jullie, er niet opgenomen en krijg ik de voicemail van jullie aan de lijn?
A Onze stichting wordt beheerd en gerund door vrijwilligers, deze vrijwilligers zijn per 4 tot 8 aan de slag voor de Bossche kleding- en speelgoedbank. Ook de administratie, u begrijpt dat onze telefoon niet constant 100% bemand kan zijn. We adviseren u daarom een email te sturen naar info@kledingbankdenbosch.nl u krijgt dan sneller antwoord.

V  Ik zou graag gebruik willen maken van de kledingbank, wat dien ik hiervoor te doen.
A  Ieder maatschappelijke organisatie zoals Juvans, Voedselbank, Sociale wijkteam, de gemeente en andere maatschappelijke organisaties kunnen een verwijsbrief  voor de Bossche kleding en speelgoedbank uitschrijven.

V Is de kledingbank op nationale feestdagen open?
A Als nationale feestdag(en) op een maandag valt zijn wij niet open voor u als cliënt en kunt u in onze online agenda daarom ook geen afspraak maken op deze datum(s). We adviseren u ten alle tijden hiervoor onze website te raadplegen https://www.kledingbankdenbosch.

V Ik wil geld doneren aan de Bossche kleding en speelgoedbank, hoe doe ik dit.
A U kunt via deze pagina link geld doneren aan aan ons

V Ik wil goederen doneren aan de Bossche kledingbank, welke goederen kan ik doneren?
A Wij nemen mits schoon en niet kapot volgend graag van u aan;

Dames*, heren* en kinderkleding*, schoen*(*ook sport), handdoeken, theedoeken, hoeslakens en kussenslopen en speelgoed
Let op !! Wij nemen geen dekens, dekbedden, kussens, tafellinnen of andere huishoudelijke goederen aan.

V Welke goederen accepteert de Speelgoedbank allemaal
A
Wij accepteren speelgoed dat compleet, heel en schoon is.

V Waar en op welke tijden kan ik goederen die ik wil doneren afgeven?
A U kunt de te doneren goederen afgeven van di t/m vrij 10:00 tot 16:30 en Zaterdag van 12:00 tot 15:30. Op de Kooikersweg 547, 5224 AT te ‘s-Hertogenbosch (<-link voor Google Maps). Let op! Op maandag zijn alleen open voor onze cliënten. Ook zijn wij op Zondag bepaalde feestdagen of andere datums gesloten, gelieve dan niet de donaties achter te laten voor de deur. Dit kan namelijk tot overlast zorgen in de directe omgeving.

V Waarom heten jullie de Bossche kleding- en speelgoedbank, maar wordt er verwezen  http://www.kledingbankdenbosch?
A We zijn 2013 begonnen als kledingbank “het Benkske”en omdat we ook veel speelgoed kregen gedoneerd. Hebben we ook een speelgoedbank opgericht en hebben onze naam aangepast naar Bossche kleding- en speelgoedbank.