V Hoe kan ik een afspraak maken bij de Bossche kleding- en speelgoedbank?
A via onze website kledingbankdenbosch.nl/aanmelden/ kunt u na registratie in onze online agenda een afspraak inplannen.

V Ik heb een account aangemaakt, maar als ik wil inloggen wordt er aangegeven dat mijn email niet bekend is?
A Na het aanmaken van een account krijgt u een bevestigingsmail, met een link voor het activeren van uw account. Zonder activatie van uw account kunt u niet inloggen of afspraak maken via onze online agenda.

V Ik heb geen computer of ben niet vaardig met de computer om een afspraak te maken. Kan ik telefonisch of per email een afspraak maken?
A
Nee het is niet mogelijk om telefonisch of per email een afspraak te maken. Vraag familie of vrienden u te helpen bij het maken van een afspraak. Is dit niet mogelijk verwijzen we u terug naar de organisatie die uw verwijsbrief heeft uitgeschreven.

V Waarom wordt er als ik telefonisch contact op wil nemen met jullie, er niet opgenomen en krijg ik de voicemail van jullie aan de lijn?
A Onze stichting wordt beheerd en gerund door vrijwilligers, deze vrijwilligers zijn per 4 tot 8 aan de slag voor de Bossche kleding- en speelgoedbank. Ook de administratie, u begrijpt dat onze telefoon niet constant 100% bemand kan zijn. We adviseren u daarom een email te sturen naar info@kledingbankdenbosch.nl u krijgt dan sneller antwoord.

V Ik heb een account aangemaakt, maar krijg geen bevestigingsmail voor het activeren van het account?
A De spamfilters van Google, Microsoft Outlook/Hotmail en ander online e-mailproviders willen mails van bedrijven en organisaties die veel mail versturen vaak als spam betitelen. Kijk eens in uw spam folder of u de email daar terug vindt. Is dit niet het geval We adviseren u daarom een email te sturen naar info@kledingbankdenbosch.nl  In deze mail dient u de volledig naam en email adres te vermelden die u gebruikt heeft om het account aan te maken.

V Als ik probeer in te loggen in mijn account, krijg ik de melding “Invalide Email Address” or “Password incorrect”. Dit terwijl ik de juiste gegevens gebruik om in te logen?
A
Ons systeem is karakter en spatie gevoelig, voer uw gegevens nogmaals in en let daarbij op de karakter en spatie tijden het intypen ervan.

V Ik probeer via de online agenda een afspraak te maken maar kom niet verder dan het aantal personen, die ik ook niet kan passen of kan overslaan en verder gaan
A Het kan zijn dat er een storing is op de website, wij verzoeken u er melding van te maken via info@kledingabnkdenbosch.nl

V Kan ik op andere dagen van de week een afspraak maken dan alleen op maandag?
A Doordat we geen eigen ruimte voor uitgifte hebben en IngeDinge ons haar winkel beschikbaar stelt hiervoor, is het alleen mogelijk om op maandag een afspraak te maken om kleding uit te komen zoeken.

V Ik had een afspraak maar ben geweigerd toen ik op de afspraak kwam?
A Het kan zijn:

  • Omdat u geen verwijsbrief bij had..
  • Omdat u één of meerder identiteitsbewijzen niet bij had.
  • Omdat u met meerdere personen bent gekomen maar dit niet heeft ingevuld tijden het maken van een afspraak in onze online agenda. Dit in verband met maximale capaciteit van dat moment.

V Ik heb een afspraak ingepland via de online agenda maar deze is geweigerd?
A
Het kan zijn, er dient tussen je voorgaande en huidige afspraken minimaal 6 maanden te zitten.

V Wat wordt er van mij als cliënt verwacht op maandag?
A Als u op de afspraak komt dient u altijd uw Identiteitspapieren(*) bij te hebben. Ook voor perso(o)n(en) voor wie u kleding komt uitzoeken en mee wilt nemen en die niet aanwezig kunnen zijn i.v.m. bijvoorbeeld school of werk. Ook dient u een volledig ingevuld en getekende verwijsbrief mee te nemen. Daarnaast respect voor onze vrijwilligers en algemeen beschaafd gedrag.  (*)mag geen kopie zijn.

V Is de kledingbank op nationale feestdagen open?
A Als nationale feestdag(en) op een maandag valt zijn wij niet open voor u als cliënt en kunt u in onze online agenda daarom ook geen afspraak maken op deze datum(s). We adviseren u ten alle tijden hiervoor onze website te raadplegen https://www.kledingbankdenbosch.

V Ik wil goederen doneren aan de Bossche kleding- en speelgoedbank, welke goederen kan ik doneren?
A U kunt schone en complete goederen zoals dames, heren en kinderkleding (ook sportkleding)
Beddengoed, kussenslopen, handdoeken theedoeken washandjes en speelgoed aan ons doneren.
LET OP! Wij nemen geen kussen dekbedden dekens of ander huishoudelijke goederen aan.

V Waar en op welke tijden kan ik goederen die ik wil doneren afgeven?
A U kunt de te doneren goederen afgeven van di t/m vrij 10:00 tot 16:30 en Zaterdag van 12:00 tot 15:30. Op de Kooikersweg 547, 5224 AT te ‘s-Hertogenbosch (<-link voor Google Maps). Let op! Op maandag zijn alleen open voor onze cliënten.

V Waarom heten jullie de Bossche kleding- en speelgoedbank, maar wordt er verwezen  http://www.kledingbankdenbosch?
A We zijn 2013 begonnen als kledingbank “het Benkske”en omdat we ook veel speelgoed kregen gedoneerd. Hebben we ook een speelgoedbank opgericht en hebben onze naam aangepast naar Bossche kleding- en speelgoedbank.