Instructies voor verwijzers: cliënten aanmelden en een afspraak maken 

Geachte verwijzer,

Gelieve onderstaande stappen te volgen als u een cliënt aanmeldt en/of namens een cliënt een afspraak maakt bij Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch.

1. Verwijsbrief
  • Download de verwijsbrief en vul deze volledig in. Vergeet niet het aantal volwassenen en het aantal kinderen te noteren en gelieve één verwijsbrief per persoon of gezin te gebruiken. (Thuiswonende) kinderen vanaf 18 jaar met een zelfstandig inkomen/uitkering dienen zelf een verwijsbrief te overleggen.
  • Onderteken de verwijsbrief en mail een kopie (foto of scan) naar clienten@kledingbankdenbosch.nl. LET OP: de verwijsbrief dient vóór de bezoekafspraak van uw cliënt in ons bezit te zijn!
2. Account aanmaken

Heeft u of uw cliënt al een account, dan kunt u deze stap overslaan en direct doorgaan naar stap 3 'Afspraak maken'

  • Maak samen met of namens uw cliënt een account aan. Gebruik bij voorkeur het e-mailadres van uw cliënt. Naar dit e-mailadres sturen wij namelijk de bevestiging van inschrijving, de afspraakbevestiging, herinneringsmails van de afspraak en andere relevante informatie. Indien u uw eigen e-mailadres gebruikt, gelieve álle correspondentie door te sturen naar uw cliënt. LET OP: het account is pas actief als u op de link in de bevestigingsmail hebt geklikt! Check voor de zekerheid uw spambox als u geen bevestigingsmail ontvangt.
3. Afspraak maken

Nadat het account is aangemaakt en geactiveerd, kunt u een afspraak plannen in onze digitale agenda. Dit kan 3 keer per jaar.

  • Log in met het opgegeven e-mailadres en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Scroll iets naar beneden en klik op de grijze button 'Wachtwoord vergeten' om een nieuw wachtwoord in te stellen
  • Selecteer het aantal gezinsleden waarvoor men kleding, huishoudtextiel en/of speelgoed wil uitzoeken. De gezinsgrootte is bepalend voor de inzet van het aantal cliëntbegeleiders
  • Kies in het overzicht een beschikbare datum en klik op een tijdsblok om door te gaan met de reservering
  • Noteer álle namen en leeftijden van de personen binnen het gezin waarvoor men kleding, huishoudtextiel en/of speelgoed wil uitzoeken en klik op 'vervolgen'
  • U ontvangt nu een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres met verdere instructies om de reservering te bevestigen
  • LET OP: u ontvangt pas een definitieve bevestiging van de afspraak zodra de getekende verwijsbrief in ons bezit is! Vergeet deze dus niet te mailen naar clienten@kledingbankdenbosch.nl
  • Gebruikt u uw eigen e-mailadres i.p.v. het e-mailadres van uw cliënt, stuur dan alsjeblieft alle correspondentie m.b.t. het account én de bezoekafspraak door naar uw cliënt. In aanloop naar de afspraak sturen we twee herinneringsmails. Gelieve ook deze door te sturen naar uw cliënt.
4. Wat uw cliënt mee dient te nemen naar de bezoekafspraak: (gelieve door te geven!)
  • De legitimatiebewijzen van álle gezinsleden waarvoor men kleding, huishoudtextiel en/of speelgoed uit wil zoeken
  • Indien beschikbaar: een aantal grote tassen of shoppers
  • Een begeleider of tolk indien de cliënt geen Nederlands spreekt

Heeft u nog vragen, stuurt u dan een e-mail naar clienten@kledingbankdenbosch.nl.

Hartelijk dank voor uw medewerking!

🤞 Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

We sturen je alleen relevante nieuwtjes, beloofd!